Conditietraining

Deze conditietraining is bedoeld om de conditie op peil te houden of om op te bouwen.

In de periode van half april t/m eind september zal er gewerkt worden aan: kracht, lenigheid, conditie, rompstabiliteit en techniek.

Voor de schaatstrainingen op het ‘droge’ maak ik onderscheid

  1. Balansoefeningen
    Combinatie van balans, souplesse, coördinatie, kracht en conditie.
  2. Schaatstechniek oefeningen
    Schaats gerelateerd, na bootsen schaatsbeweging, met als doel correcte schaatsbeweging uitvoeren.
  3. Schaats specifieke kracht oefeningen                                         Vergroten van specifieke spierkracht.

Conditie opbouwen

Lopen zal een wezenlijk onderdeel uit maken van de droog- en loop- trainingen. Deze training zal vrijwel altijd gedaan worden in korte afwisselende blokken (“interval”, “Fartlek”), zodat deze training geschikt is voor iedereen. Lopen is in de trainingen geen doel maar een middel om de conditie op te bouwen.

Niveau

De conditietrainingen zullen rustig opgebouwd worden waarbij gekeken wordt naar het niveau van de groep en waarbij iedereen met een basisconditie in staat moet zijn om aan te sluiten. Naar mate de trainingen vorderen zullen de oefeningen specifieker worden voor het schaatsen zodat iedereen weer goed voorbereid in oktober aan de trainingen op het ijs kan beginnen.

Verder doen we ook nog een aantal heuvel- en zand- trainingen

Maandag en woensdag trainen

Locatie: recreatiegebied Kardinge

Dag en tijd

Maandag: 18.30 – 19.45 uur.
Woensdag: 19.30 – 20.45 uur.

Er zal worden getraind in een groep.

Training voor kinderen ook mogelijk in overleg.

Aanmelden?

Stuur mij een bericht >>>

 

Mischa Top – info@mischatop.nl